miercuri, 28 ianuarie 2009

Tips and Tricks - Despre coacere

Eu sunt sigura ca multi dintre cei care ne-am apucat de Fimo am avut o problema cu "coptul". Fimo e argila polimerica ce se intareste la cald asa ca un cuptor e necesar, numai ca multi nu au cuptoare cu reglare de temperatura si au surprize neplacute, arzand obiectele puse la copt.
Eu va sfatuiesc sa puneti obiectele in tavile de prajituri, pe o folie de aluminiu. Folia e usor de gasit la orice magazin de cartier. Focul trebui dat la foarte mic, iar usa de la aragaz ar trebui lasata deschisa de vreo trei degete.
Cat trebuie sa stea obiectele la copt depinde de marimea si grosime lor. Un pandantiv mare, dar subtire are nevoie de vreo jumatate de ora. Figurinele sau alte obiect mai voluminoase au nevoie cam de 40-50 de minute. Oricum, sfatul meu e sa le verificati periodic.
Nu va faceti griji daca nu sunt "ciment" atunci cand le scoateti din cuptor. Dupa racire se vor intari sigur.
Un alt sfat este ca obiectele plate sa fie puse sub greutati pentru racire. Asa isi vor mentine forma. Eu le pun intre doua foi si adaug deasupra lor cateva volume groase din biblioteca.

Niciun comentariu: